Cílem Hyundai je dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2045

Tím, že neutralizuje emise CO2 ve všech fázích výroby a provozu.

Udržitelnější hodnotový řetězec

Naše vize "pokrok pro lidstvo" je založena na odhodlání zajistit univerzální mobilitu a zároveň podpořit společnost bez emisí. Od elektrifikace celé naší modelové řady, přes uvedení značky IONIQ na trh až po náš více než 20 let trvající výzkum vodíkové technologie, jsme důsledně prosazovali cestu ke změně, směrem k udržitelnějšímu hodnotovému řetězci. Jsme pevně přesvědčeni, že automobilový průmysl má velkou odpovědnost a příležitost přijmout proaktivní opatření proti negativním změnám klimatu. Slibujeme, že budeme pokračovat v naší cestě ve prospěch lidstva a budoucích generací - cestě neustálého zlepšování ve čtyřech klíčových oblastech.

Čekání na Generaci 1

Generace 1 – to je náš termín pro první generaci, která bude žít ve světě bez uhlíkových emisí. Úsilí, které dnes vynakládáme na budování čistší a udržitelnější budoucnosti, pomůže této generaci zajistit svět, který stojí za to chránit a žít v něm.

Elektrifikace

Elektrifikace nových vozidel.

Doprava je zdrojem zhruba 20 % celosvětových emisí uhlíku, z nichž více než 70 % pochází ze silniční dopravy, včetně automobilů. Elektromobily mají potenciál výrazně snížit emise uhlíku v osobní dopravě a zvýšení podílu prodaných elektromobilů Hyundai je klíčovým milníkem v našem úsilí o uhlíkovou neutralitu.
Detailní záběr na Hyundai IONIQ 5 připojovaný k nabíjení.

Jak toho dosáhneme?

Většina naší nabídky osobních vozů je již k dispozici s elektrifikovanými motorizacemi a trhu je již i několik plně elektrických modelů. Tuto snahu rozšiřujeme i na naše užitková vozidla, jako jsou autobusy a nákladní automobily.
Nákladní automobil Hyundai na vodíkové palivové články jedoucí po dálnici.

Zaměřeno na vodík

Vodík je klíčovým komponentem našeho úsilí o uhlíkovou neutralitu. V nadcházejících letech rozšíříme naši nabídku vodíkově-elektrických vozidel - osobních a nákladních automobilů i autobusů.

Investice do technologické platformy a do dobíjecí infrastruktury

  1. Hyundai IONIQ 5 zapojený pro nabíjení zobrazený zezadu.

    Vehicle-to-grid (V2G)

    Hyundai v současné době vyvíjí technologii V2G (vehicle-to-grid), nabíjecí technologii nové generace, která umožňuje uživatelům přenášet energii z akumulátoru elektromobilu do sítě. Díky technologii V2G budou uživatelé moci nabíjet svá elektrická vozidla v době mimo špičku, kdy jsou dodávky energie vysoké a naopak vybíjet energii v době špičky, kdy jsou dodávky nízké, což přispěje ke stabilizaci elektrické sítě.

  1. 1
  1. Bateriový systém Hyundai používaný v elektrických vozidlech Hyundai.

    Systém skladování energie z použitých akumulátorů (SLBESS)

    Každý akumulátor společnosti Hyundai je konstruován tak, aby měl svůj „druhý“ a „třetí“ život. Díky tomu mohou být akumulátory opětovně použity v systémech pro ukládání energie do použitých akumulátorů, těm se také často říká systémy pro ukládání energie do akumulátorů s „druhým životem“ (SLBESS). Tyto systémy mohou napájet celé domácnosti nebo kanceláře a mohou výrazně snížit emise CO2.

  1. 1

Vodík

Budujeme vodíkovou společnost.

Vodík je víc, než jen alternativní zdroj paliva. Jako jeden z nejrozšířenějších prvků ve vesmíru nabízí vodík dlouhodobé řešení problémů, kterým dnes čelí energetický sektor. Hyundai investuje do toho, aby se vodík stal známou a široce využívanou energií v celé naší společnosti, od výroby a distribuce až po využití vodíku v osobních automobilech, nákladních automobilech, autobusech a všech dalších typech mobility. Tento ekologický zdroj energie má potenciál změnit nejen dopravu, ale všechny aspekty našeho života a průmyslu. Budoucnost vodíku nebyla nikdy slibnější.
  1. Koncepční silniční vůz Hyundai na vodíkový pohon.

    Vodíková mobilita

    Ačkoli jsou vodíkové palivové články nejčastěji spojovány s osobními automobily, tato škálovatelná technologie má potenciál pro využití ve všech typech mobility. Naším cílem je vést vývoj vodíkové mobility tím, že tento ekologický zdroj energie uplatníme nejen v osobních automobilech, ale i v užitkových vozidlech, veřejné dopravě, lodích, městské letecké mobilitě (UAM) a dalších oblastech.

  1. 1
  1. Na snímku vodíková čerpací stanice s vozidlem Hyundai, které do ní vjíždí.

    Zelený vodík

    V současnosti se většina vodíkové energie vyrábí z fosilních paliv, ale existuje alternativa. Zelený vodík se vyrábí elektrolýzou, při níž se voda rozděluje na vodík a kyslík. Pokud se k tomuto procesu využívá obnovitelná energie - například větrná nebo solární - je vyrobená energie v podstatě "uložena" ve vodíku, což zajišťuje čistý zdroj energie s nulovými emisemi. Společnost Hyundai se zavázala k využívání ekologického vodíku nejen jako zdroje paliva, ale i jako katalyzátoru společenských změn, a plánuje získávat obnovitelnou energii, jako je solární a větrná energie, prostřednictvím spolupráce s globálními podniky skupiny RE100.

  1. 1
  1. Dva paraglidisté ​​balí své skluzy vedle vozidla Hyundai NEXO na vodíkové palivové články.

    Náš vůz s palivovými články

    Hyundai NEXO je náš elektromobil s vodíkovými palivovými články (FCEV) druhé generace a první sériově vyráběný elektromobil s vodíkovými články na světě. Vozidla FCEV mají kromě vody nulové emise výfukových plynů. Dokonce zlepšují kvalitu ovzduší: Vzduchový filtr vozu NEXO odstraňuje mikročástice a vypouští nepoužitý vzduch, který je po průchodu systémem čistší.

  1. 1

Dodavatelský řetězec

Uhlíková neutralita od výroby až po provoz.

Náš závazek snížit emise uhlíku v rámci celého podniku jde dále, než jen k posílení elektrifikace a vodíkové technologie. Přijímáme také odpovědnost za zlepšení našich výrobních a obchodních postupů, zvýšení energetické účinnosti a přechod na obnovitelné zdroje energie.